Word je in het buitenland gehospitaliseerd?
Je hospitalisatieverzekering komt wereldwijd tussen bij een onvoorziene hospitalisatie en zelfs bij een geplande ziekenhuisopname als je ziekenfonds hiervoor vooraf zijn akkoord heeft gegeven (bv. als een buitenlands ziekenhuis wereldwijd bekend staat voor een specifieke behandeling of ingreep).
Laat AG weten dat je in het ziekenhuis ligt: dat kan ook via de MyAG Employee Benefits app. Meld binnen de 24 uur je opname aan aan onze bijstandsverlener bij hospitalisaties in het buitenland. Je opent dan meteen een nieuw dossier voor je terugbetaling. Bel onze bijstandsverlener en vermeld:
- je contract- of kaartnummer, dat je terugvindt op je kaartje;
- het adres waar je verblijft;
- het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
Voorziet je hospitalisatieverzekering geen bijstand?
Hoeft ook niet: je bent sowieso verzekerd, ook in het buitenland. Stuur het bewijs van je medische kosten op (zie stap 2 en 3). Vergeet ook je ziekenfonds niet op de hoogte te brengen.