U doet één telefoontje naar een specialist die uw dossier beheert.
1. Juridische bijstand
U krijgt hulp van een rechtsbijstandsspecialist. Hij neemt contact op met de huiseigenaar om een minnelijke schikking te vinden of start eventueel een bemiddelingsprocedure op. Als er geen regeling kan gevonden worden, start hij met uw goedkeuring een juridische procedure op (als het geschil meer dan 350 euro bedraagt).
2. Financiële bijstand
U wilt een voorschot voor een nieuwe huurwaarborg na voortijdig vertrek als gevolg van een verzekerde gebeurtenis?
U komt terecht bij de bijstandsverlener en bezorgt hem de nodige bewijsstukken (oud en nieuw huurcontract + bewijzen van het motief omtrent de opzeg) om van deze dienst gebruik te maken. U ontvangt vervolgens een document met de modaliteiten van het voorschot en de terugbetaling ervan. U ondertekent dit en stuurt dit terug. U ontvangt dit voorschot maximaal 15 dagen nadat de bijstandsverlener van dit ondertekende document ontvangen heeft.
U wilt een vergoeding voor uw tijdelijke huisvesting of voor een voortijdige verhuizing?
U wordt geholpen door uw schadebeheerder. U bezorgt hem de noodzakelijk bewijzen en uw huidige huurcontract.
3. Bijstand Huurder
U vraagt aan de bijstandsverlener de hulp van een vakman voor een probleem met de huurwoning. U mag deze vakman binnen de 48 uur bij u thuis verwachten. AG Insurance betaalt de factuur voor de verplaatsing en de eerste twee werkuren, met een maximum van 200 euro en dit zonder vrijstelling en tot driemaal per jaar.